نگارگری و نقاشی ایرانی هنر ظریف نقش خاور نزدیک گفته میشود که بیشتر بر روی کتاب های ادبی علمی و پزشکی و یا به طور جداگانه پمرقع) کشیده می شد.
نگارگری تصویر عالم خیال است به معنی فلسفی آن و رنگ های غیر واقعی یعنی غیر از آنچه که در عالم جسمانی محسوس است. عالم غیر از ماده نگارگران ایرانی با این اعتقاد و بینش و با تغییرات در عناصر و فضای مادی کوشیدند راهی برای القای جهانی غیر مادی و معنوی باز کنند نگارگری ایران تجسم و خلق هر چه بیشتر زیبایی ها است که در خیال هنرمند نقش میزند نگارگر بعد را میشناخت ولی از آن دوری میکرد و به چشم دل روی می آورد .
منظره سازی در نقاشی ایرانی خیالی و افسانه آمیز است. دوره تیموری برجسته ترین دوره نگارگری ایرانیست با شاهنامه معروف بایسنقری و دوره اوج شکوفایی نگارگری دوره صفویه و با شاهنامه شاه طهماسب است
(تابلویی در اندازه های 280 در 180 سانتی متر) اثر حاضر برگرفته از یک کار گروهی سه نفره به عنوان پایان نامهی کارشناسی ارشد هنرهای
خستگی و استراحت کارهای روزانه مجموعه ۳تایی که همه روز مره هستند متریال : رنگ و روغن سایز : ۳۰*۳۰ هنرمند : سحر اکبر زاده
فعالیت های روزانه در لباس راحتی متریال : رنگ و روغن سایز : ۳۰*۳۰ هنرمند : سحر اکبر زاده
ببر انسانی خشمگین و نترس و بعد حیوانی مجموعه سیاه و سفید متریال : رنگ و روغن سایز : ۶۰*۴۵ هنرمند : سحر اکبر زاده
سرگذشت و زندگی، نقاش چهره در طی سالها خودش شکل گرفته متریال : رنگ و روغن سایز : ۸۰*۸۰ هنرمند : سحر اکبر زاده
ویولون عشق، تب و تاب تند عشق با سازکه از عشق گل زده متریال : رنگ و روغن سایز : ۱۲۰*۶۰ هنرمند : سحر اکبر